به گزارش ميراث آريا (chtn) محمدرضا حاجي‌بيگي به بحث گودبرداري‌هاي غير اصولي در تهران اشاره کرد و گفت: در برخي از مناطق تهران به دليل شرايط خاک، بايد در گودبرداري‌ها نکات ايمني رعايت شود چرا که امکان ريزش‌ ساختمان‌هاي مجاور به دليل فرسودگي و وضعيت خاک وجود دارد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ادامه داد: حتماً بايد در گودبرداري‌ها کارشناس خاک وجود داشته باشد تا شرايط خاک را در هنگام گودبرداري‌ها در نظر بگيرند.

وي با تأکيد بر اين موضوع که بايد ايمني لازم در ساختمان‌ها در هنگام گودبرداري انجام شود، گفت: در صورتي که اين اقدامات صورت نگيرد، امکان ريزش ساختمان‌هاي مجاور که نامقاوم‌ هستند، وجود دارد.

حاجي‌بيگي تصريح کرد: کارها در برخي موارد صرفاً به چند نفر که تخصصي فعاليت نمي‌کنند و کار يدي انجام مي‌دهند واگذار مي‌شود؛ کار بايد به افراد کارشناس و متخصص سپرده شود تا مقاوم سازي صورت و مشکلي براي شهروندان ايجاد نشود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري تهران ادامه داد: بايد مهندسين ناظر بر روي کار نظارت کرده نه اينکه فقط کار را به چند کارگر واگذار کنند.

وي بيان کرد: در محضر تعهد مي‌گيريم که مهندسين ناظر در هنگام گودبرداري‌ها نظارت داشته باشند تا اگر در جايي وضعيت نامناسب است با شمع‌بندي مناسب ساختمان را ايمن کنند.

حاجي‌بيگي با اشاره به اينکه عموماً خاکبرداري‌ها در شب به دليل اينکه خودروهاي سنگين فقط در شب تردد مي‌کنند انجام مي‌شود، گفت: کار به کارگران واگذار و در برخي موارد نظارتي صورت نمي‌گيرد.

وي به حادثه بازار که منجر به کشته شدن 3 نفر از شهروندان شد اشاره کرد و گفت: صبح روز حادثه به مسئولان امر در آن ساختمان تذکر داديم که ساختمان را مقاوم کنند چرا که امکان ريزش وجود دارد، اما آنها توجهي نکردند. حاجي‌بيگي تأکيد کرد که هنوزعلت اين حادثه مشخص نشده است.

202

انتهای پیام/

کد خبر 1389113036